激變後的太陽 香港電台 政壇新秀訓練班 2021-08-21

《第一百二十一集》宋恩榮 (香港中文大學經濟學系客座教授)

主持人:葉振東、鄭艷雅

今集嘉賓 宋恩榮

https://www.rthk.hk/radio/radio1/programme/young_politician/episode/767291

反修例風波令唔少年輕人惹上官非,面臨刑事檢控,佢哋嘅生涯規劃會大受影響。有學者覺得,失去咗呢一批年輕人,係對社會嘅一大損失,所以就成立蛻變計劃,希望為參與反修例事件同埋有案件在身嘅青年,提供政治中立嘅心理輔導及司法程序嘅支援,幫佢哋之後重投社會,又建議懲教署參考新加坡,畀在囚人士用平板電腦學習。

不過呢班學者口中嘅年輕人,即使佢哋可以重投社會,係咪代表社會歡迎佢哋呢?青年人因為政治惹上官非,但蛻變計劃所提供的心理輔導及司法程序的支援都係去政治化,係咪真係接觸到最需要幫助嘅人?

另一個問題係,反修例風波仲有好多餘波需要解決。今年7月1號,就有人喺銅鑼灣街頭刺傷警員之後自殺,港大學生會評議會之後通過動議,感激死者。警務處處長就話,感謝「兇徒」為香港犧牲,某程度上係認同或者明白兇徒嘅行為,有可能違反國安法27條,宣揚恐怖主義罪。國安處之後就拉咗四個港大學生,話佢哋涉嫌違反港區國安法。呢四個學生年紀只係18至20歲,若果佢哋嚟申請呢個計劃,佢哋又係咪符合資格?幫一啲涉嫌觸犯國安法嘅青年,會唔會擔心惹上官非?

今集請嚟香港中文大學經濟學系客座教授宋恩榮,同大家一齊傾下。